to Sunday, October 27, 2024 7:43 PM
Základná škola s MŠ, Staničná 324, 027 12 Liesek
Open in-person activity
Slovak
Základná škola s MŠ, Staničná 324, 027 12, Liesek, Tvrdošín, SVK
Help the traveller to go around Europe by giving him specific instructions!
So, each small (2-3) group of students should write a “Code” – instructions to help him get to a specific country! They may start either from the beginning (where he stands now), or may choose a specific country to start!
They can use the following type of commands!
1. Move Forward [ ] steps
2. Move back [ ] steps
3. Turn Right 4. Turn Left
Example: My traveller wants to get to Switzerland and he starts as shown above. So the code should be : 1. Move Forward [ 2 ] steps 2. Turn Left 3. Move forward [4] steps Note : There is not just ONE correct coding
-
Primary school
-
Playful coding activities
Nearby upcoming activities:
BBC MICRO:BIT
Pripájame diódy k Micro:bitu a programujeme semafor.
Świąteczne warsztaty 3D: projektowanie i drukowanie ozdób
Cel zajęć:
Uczniowie zaprojektują własne świąteczne ozdoby w programie TinkerCad, które następnie zostaną wydrukowane na drukarce 3D. Celem jest rozwijanie umiejętności modelowania 3D oraz kreatywnego myślenia, a także zapoznanie uczniów z procesem druku 3D.
Grupa docelowa:
Klasy 4-8 szkoły podstawowej.
Czas trwania:
2 godziny lekcyjne (90 minut)
Przebieg zajęć:
-
Wprowadzenie (15 minut):
- Krótkie omówienie zasad modelowania 3D oraz funkcji programu TinkerCad.
- Przedstawienie drukarki 3D i omówienie procesu druku.
- Inspiracje – pokazanie przykładowych świątecznych ozdób, np. bombek, gwiazdek, choinek.
-
Projektowanie w TinkerCad (50 minut):
- Uczniowie wybierają, jaki rodzaj ozdoby chcą stworzyć (np. bombkę, gwiazdkę, małą choinkę).
- Instruktor pomaga w podstawowym zapoznaniu się z narzędziami programu.
- Każdy uczeń projektuje swoją ozdobę, dodając np. świąteczne wzory, napisy lub inne dekoracje.
-
Przygotowanie do druku (15 minut):
- Omówienie, jak zapisać plik do druku 3D (format STL).
- Przełożenie modeli do oprogramowania drukarki 3D, ustawienie odpowiednich parametrów.
-
Podsumowanie i omówienie procesu druku (10 minut):
- Krótkie omówienie kolejnych kroków druku 3D i oczekiwania na efekty.
- Dyskusja na temat innych możliwości, jakie daje modelowanie i druk 3D.
Materiały i narzędzia:
- Komputery z dostępem do TinkerCad.
- Drukarka 3D uzyskana w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
- Materiał do druku (filament PLA w różnych kolorach).
Efekty końcowe:
Uczniowie zdobędą podstawową wiedzę na temat modelowania 3D i druku 3D, a także otrzymają własnoręcznie zaprojektowane świąteczne ozdoby, które będą mogli zabrać do domu lub wykorzystać do dekoracji szkoły.
Warsztaty robotyki i programowania.
Klasy 1-3 programowanie robotów Photon.
Klasy 4 budowa robotów z zestawem Lego Spike Essential.
Klasa 5 budowa robotów z zestawem Lego Spike Prime.
Klasa 6-7 budowa robotów SkriBot.
Klasa 8 Programowanie mikrokontrolerów BeCreo.